tisdag 14 januari 2014

Jag har verkligen inte tagit hand om min kropp den senaste tiden (läs från november fram till nu),

istället har jag mumsat, suttit stilla och faktiskt förfallit. I alla fall är det vad jag ser i spegeln de gånger jag vänder blicken mot den.
5:2 passade mig när jag började med det efter sommaren någon gång, och att därtill sluta med vetemjöl och socker känns som en bra grej för min mage. Jag mår bra av Lchf, alltså återgår jag till den formen av mat. Mycket kyckling, lax och grönsaker.

Idag har jag inte ätit på hela dagen och det känns bara skönt. Visst är jag hungrig, och jag ska snart bli serverad av mina nittonåriga sambos, men inte värre än att det är helt hanterbart.
Det är mycket värre om jag äter under dagen, för min del funkar det bäst att helt låta bli och att äta ikväll istället.

Jag tror synen på mitt utseende färgas av det här förbannade svettningarna. Och av att jag inte har varit hos frissan på evigheter. Och av att ögonbrynen tamejtusan lever ett eget liv.
Det kan hända att jag gör något åt de två senare, i morgon.
Jag vill vara fin på fredag.
Då firar Nisse och jag ett år som par och vi ska gå till en krog i gamla stan som är med i "En liten värld."
Det kan hända att jag kvällen till ära sätter på mig en klänning.

I morgon har jag inte ett enda dyft på agendan.
Underbart.
Jag ska semesterumgås med mig själv och det ser jag fram emot.

9 kommentarer:

Kati sa...

Åh! Ettårsjubileum! Vad fint! Grattis! :)

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Shamrock sa...

Gå på restaurang och fira ett år, det låter bra tycker jag. Grattis!

Anonym sa...

Oj ,vad tiden går ...
Grattis - till er båda
Sanna

Peace in mind sa...

Härligt med jubileum, bygga gemensamma minnen är underbart!

Snäckskalsdalen. sa...

Får gratulera till 1 årsdagen! Fortsätt så!

Åsa Hellberg sa...

Tack, vi har redan bestämt oss för ett år till.

Ebba Range sa...

Vilka bra beslut - restaurang + ett år till. All lycka!

(Pst ... själv har jag en 'vän i viken' läs Dalarna - han var på releasen för Kristalläpple och vi har 'setts' med jämna mellanrum under hösten/vintern och i slutet av den här veckan är det dags igen ... vi ses bara i Sthlm ... ännu så länge ...)

Åsa Hellberg sa...

Ebba; hurra för vän i Dalarna!!:)