onsdag 15 januari 2014

Utöver två något mjukare blonda färger och en decimeter kortare hår,

hade jag ju också bestämt mig för att mina ögonbryn behövde hjälp.
"Ska jag tråda?" frågade frisören som om jag gjorde det där brynen ofta på salong.
"Jahadå", sa jag.
Man ska inte vara sådär positiv och jahadåaktig som jag. Emellanåt ska man tänka sig för. Till exempel på att inte säga ja till saker som man inte vet vad de är och innebär.
Fifan vad ont det gjorde.
Och det är väl efter den erfarenheten man säger nej tack när samma frisörska frågar om hon ska tråda mustaschen.
Ni läste rätt.
Jag visste inte att jag hade en sådan, och om hon ser den ser väl alla den, tänkte jag och sa ja.

Från och med nu ska jag behålla min mustasch. Nisse är gammal och ser dåligt, så vad spelar den för roll egentligen?
Ni får inga foton.
Jag hittar bilder på nätet från den här bloggen och därför är jag numera försiktig med att lägga ut uppsvullna överläppar och igensvullna ögonbryn när det inte behövs.

I morgon ska jag på releasefest.
Kan vi hoppas på att jag bara ser len, fin och tio år yngre ut då?

6 kommentarer:

Kati sa...

Ajajaj, stackare!

Spader Madame sa...

S-an vad det gör ont att tråda. Jag trodde att jag skulle dö, så jag förstår dina känslor.

Peace in mind sa...

Tråda. Nej det går bara inte. Strunt i det, och njut av din Nisse.

Izabella sa...

Håll isbitar inlindade i en ren kökshandduk mot det som är rött och svullet.

Ebba Range sa...

Åhh - jag som har både mustasch och vilda ögonbryn samt är överhårad på hela kroppen ... har aldrig trådat ... jag plockar själv.
Men jag kan tänka mig ... aj, aj - fy attans!

Åsa Hellberg sa...

Det var förfärligt, men jag tror att.märkena är borta i morgon bitti. Hoppas i alla fall :-)