söndag 26 januari 2014

Det gick bra hos veterinären,

men han var stressad nog att kissa i sin transportbur, plutten.
Eller så var han bara kissenödig. En gammal herre som han har liiite svårare att hålla sig.
Klon hade knappt gått in i dynan, så det blev inga sår alls, tack och lov.
Och jag behövde inte betala ett öre.
Jag vet inte varför, men så var det. Naturligtvis fick jag en mildare variant av åthutning och det skulle jag förstås ha. Jag måste ha betydligt större koll på hans tassar och klor.

Medan sonen handlar tänker jag lägga mig i soffan och se en film; Bäst före . Sådär kritik. Precis som med böcker jag inte gillar, så stänger jag av en film efter en kvart om jag inte har fått en känsla då.
Jag har fler filmgodingar på vänt. Bland andra Mitt liv med Liberace, där Michael Douglas ska vara suverän.

Min semester med min fina katt fortsätter. Men det krävs nog en nattvila innan han litar på mig igen.



4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Skönt att det gick så bra!

Simona sa...

Skönt att det över. De små liven ...

Ebba Range sa...

Jag ryser av den sista meningen - fylld av kärlek!

Shamrock sa...

Tur att det inte var ngt allvarligare utan att det gick bra