tisdag 7 januari 2014

På torsdag kommer den nya diskmaskinen.

Utöver priset så var det den finurliga bestickkrogen längst upp som avgjorde vilken maskin det blev.
Jag såg en sådan hos Nisses syster i somras och tyckte att det var väldigt smart.

Annars funkar det rätt bra att diska för hand. Särskilt när jag har varit ensam i två och en halv vecka.

Idag drar gänget in.
De där som ska få helt nya förhållningsorder i den här lägenheten.
Servicen tog slut 2013 och det enda som återstår av den är att morsan tar hand om tvätten.
För att hon vill.
Så medan de putsar och fejar ska jag läsa.
En blandning av måbra, krim och drama ligger i högarna.
Min plan är att öppna de första pärmarna idag.

För övrig då?
Jo tack, jag har sovit lika illa i natt.
Täcke på, täcke av, täcke på, täcke av.
Mina naturpiller funkar inte (som de gör på jättemånga andra) så nu måste jag läsa på igen för så här går det inte att ha det så mycket längre.
Tur att jag är på ett strålande humör.




3 kommentarer:

Linas drake sa...

Hej Åsa! Vet att min mamma(för rätt länge sedan nu) fick östrogen utskrivet åt sig för att komma tillrätta med sådana jobbiga problem som du tycks ha. Vet inte vad läkemedlet heter men misstänker att det innebar en långsammare nedtrappning av östrogenet i kroppen än vad hon upplevde under lång tid (med jättejobbiga sömnlösa nätter, vallningar etc.). Vet inte om det här kan hjälpa dig, men hoppas att du snart mår bättre.
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Tack Lina, jag måste nog också ha östrogen, trots att jag har kämpat emot:)

Shamrock sa...

Bra!