onsdag 8 januari 2014

Simona,

I love it! Vita huset, alltså.
Har inte sett mer än ett och ett halvt avsnitt, men är redan fast.
Precis som med många andra av mina favoritserier så måste man titta koncentrerat för att inte missa detaljer som kan dyka upp senare, och när sonen och hans sambo vaknade blev det lite för störigt eftersom de fortfarande packar upp och emellanåt frågar om det verkligen inte finns mer utrymme att ställa grejer på.

Nope, det gör det inte.
Det är därför vi måste köpa en byrå. På blocket. Färdigmonterad och klar.
I förra lägenheten köpte vi en lite bordskiva till köksskåpet som var bortplockat för att få plats med diskmaskinen, det blev sonens byrå. Stor och bra.
Här har vi också plockat bort ett skåp, men det fick så väldigt finurligt plats i badrummet att sonen blev utan.

På fredag ska vi till Ikea och köpa lådor. Sådana man kan skjuta under sängen och sådana man kan ställa ovanpå garderober.
Allt kommer att bli väldigt fiffigt och bra när det är klart.
På typ lördag.

Nu ska jag handla och sedan se klart andra avsnittet.
Ikväll är det Scandal. 21.55 på femman.

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vita Huset är Kungen av TV-serier. Hur är det möjligt att du har missat, du drottning av drama?

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att det är för att jag var ensamstående med en femåring 1999 när det startade, och säkert somnade med honom. Det är liksom ingen idé att komma in i säsong tre eller fyra:)

Spader Madame sa...

Tycker att det är en mycket godtagbar och trolig förklaring! :-)

Simona sa...

Kul att du gillar!

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att man alltid saknar förvaringsmöjligheter, hur många sådana man än har. Eller så beror det på att vi är så många. :) Och att jag har svårt att slänga saker.