fredag 31 januari 2014

MIljö, blaha blaha.

Om man läser en Åsabok så finns de miljöbeskrivningar med som behövs för att ge läsaren en känsla, inte mer än så.
När jag själv läser hoppar jag helt sonika över ängar, fält och skogar. För att inte tala om tapeter, koppar ... och gardiner som fladdrar i något fönster. (HU).
Jag är intresserad av vem, hur och varför, inte resten.
(Jag är exakt likadan som person. Ser inte detaljer (annat än om de stör), bara hela bilden.)

När jag öppnar mina Saradokument och kommentarer från min förläggare på måndag, så kommer hon att be om lite mer miljö. Och det är precis vad hon kommer att få. Lite.
Åh, jag längtar efter att hugga tag!





5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Känner samma lika inför miljö

Susanne B sa...

Känner (och gör) samma :-)

Åsa Hellberg sa...

Skönt, nu känner jag mig mindre ensam!

Anonym sa...

Jag också :)
Jag ser aldrig om någon bytt gardiner eller liknande.
Dessutom skulle jag vara ett väldigt dåligt polisvittne för jag ser sällan vad folk har på sig eller hur de ser ut - men jag kan förklara ögonen men inte färgen bara ljusa eller mörka.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Exakt så!