söndag 12 januari 2014

Utöver en väldigt trevlig tur till Gustavsberg

och fabrikens andrahandssorteringsbutik (jag köpte inte en enda liten äggkopp), har vi mest fixat med min lägenhet idag.
Draperi, garderobsstång och lampor.

Nu tror jag faktiskt att jag är klar. En gammal lampa till ska upp på väggen bland alla mina svarta ramar, en som alltid hängde i hallen i mormor och morfars hus i Fjällbacka, och då har jag faktiskt fått in och upp varenda pinal jag fick efter dem: Ett linneskåp, en litet pelarbord, en taklampa, en liten vägghylla, en tavla och sedan glaslampan då. Den klarar jag att sätta upp själv nu när den har fått en ny kontakt.
Det är märkligt hur mycket man kan pressa få in på exakt 66 kvadrat.
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mixen av nytt och gammalt, och hur väl träslagen passar ihop.
Har jag sagt att jag älskar mitt hem?

I morgon är det måndag.
Inte mig emot.
Jag har fortfarande semester.






4 kommentarer:

Ebba Range sa...

66 kvm - oj, jag som trodde du hade en pytteliten lägenhet att älska!
Själv bor jag endast på 54 kvm ...

Åsa Hellberg sa...

Den är pytteliten med tanke på att vi just nu är tre personer som bor i den:)När de flyttar ut blir det stort och fint till mig själv!

Anneli Stålberg sa...

Det är härligt att älska sitt hem! Och att ha semester. :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, underbart. Jag är oerhört tacksam.