måndag 20 januari 2014

Även om En liten värld inte har kommit ut ännu,

så har ju jag skrivit klart uppföljaren med arbetsnamnet Sara, alltså den som kommer ut 2015.
Eller klart och klart, jag har skrivit det mesta, och idag har jag fått finfin feedback från min förläggare. Och inte bara det, vi har till och med pratat om boken efter det, som jag tror att jag redan har en huvudperson till.

1 februari börjar jag min bearbetning och det är rimligt att tro att jag kan lämna in ett komplett manus i slutet av mars, lite beroende på hur mycket jag får att göra med releasen av En liten värld.
Det vet jag mer om på onsdag när jag har träffat marknadsavdelningen.

Snart är min semester slut.
Jag ska ha en vecka till när vi tar en restresa i februari, men sedan är det redigering och lansering parallellt.

När ni har sommarsemester börjar jag skriva på nästa bok (utgivning 2016) samtidigt som jag troligtvis slutredigerar Sara. Så länge böckerna är i olika faser går det alldeles utmärkt att jobba med två samtidigt, det gjorde jag med Sonjaböckerna och det har jag gjort med En liten värld och Sara.
I januari 2015 ska jag återigen ha en månadslång semester.

Jag har en årsplan.
Det har jag längtat efter.







7 kommentarer:

Kati sa...

Vad härligt det låter och wow, vilken framförhållning! Heja dig!!

Hanna Lans sa...

Verkligen superhärligt år du har framför dig!

Åsa Hellberg sa...

Kati; ja, jag behöver det, vill inte stressa-

Hanna; ja, det känns bra som tusan.

mammaxtre sa...

Som jag ser fram emot att läsa din nästa bok. Nyfiken eftersom jag älskade böckerna om Sonja och hennes vänner.

Ha det gott

Åsa Hellberg sa...

Mammaxtre; tack. 6 veckor kvar. Det är en nagelbitare:)

Thesa82 sa...

Oh vad jag längtar efter En liten värld, kan knappt vänta. Jag älskade verkligen Sonja böckerna som lyssnade på runt nyår :)

Åsa Hellberg sa...

Thesa82; Åh, vad roligt att höra. Tack!