torsdag 30 januari 2014

Eftersom jag har skaffat mig ett par utmärkta katt- och lägenhetsvakter här hemma,

ska jag åka till västkusten och passa mammas katt, första veckan i juni.
Då hoppas jag vara klar med de stora redigeringarna av Sara, och om jag utgår från hur det såg ut i år - under arbetet med En liten värld -  kommer att vara ett sommaruppehåll innan redaktören och jag tar tag i det sista. I alla fall om vi ska jobba som vi har gjort med En liten värld.
Alltså tänker jag börja skriva på något nytt när jag är hus och kattvakt på västkusten.

Om jag börjar i juni så kommer jag ha ett betydligt gedignare manus i december än Sara var när min förläggare fick det i julas.
Det var (är) intill genans obearbetat, men på måndag tar jag tag.

Då är min semester över. I fyra dagar, sedan åker vi bort en vecka.
Det är möjligt att jag jobbar där också och skulle vädret vara väldigt skruttigt kanske jag bullar upp Nisses kuddar så vi kan vi ägna oss åt mina skriverier.
Han är ett bra bollplank och tänker vitt och brett, vilket är jättebra under redigeringen då allt fortfarande är möjligt.

I morgon kommer en väninna hit hem och ska bjuda på lunch, hur trevligt är inte sånt?
Kan vi hoppas på att jag vaknar superpigg?

Inga kommentarer: