måndag 13 januari 2014

Just hemkommen, och nu sitter jag här och förbättrar mitt minne med min andra kopp kaffe.

Kaffe och jag är en viktig historia, inte minst för att jag jobbade som produktchef för kaffe (Gevalia, Blå Mocca och Maxwell house) i mitten av 2000-talet (jag var rätt kass urusel på själva jobbet, men duktig på kaffet.)
Idag glömde jag att stänga av plattan på bryggaren. Vanligtvis gör jag det så fort kaffet är färdigbryggt, det räcker med tio minuters plattvärme så är kaffet förstört för mig.
Jaja, jag sätter på nytt och tjurar inte ett dugg.

Idag ska jag för första gången prata med en journalist om mina glada böcker och ikväll ska jag spela boule och äta mat med ett litet gäng som är inbjudet av en författarkollega. Jag vill fråga henne innan jag berättar mer än så och lägger ut bilder, men det ska i alla fall bli jättekul.

Ni hör att jag är väry busy mitt i semestern.
Fram tills klockan är tio ska jag se ett avsnitt av Vita huset. Jag har längtat!

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter som om du har en fin semester! :-)

Åsa Hellberg sa...

Underbar! :)