tisdag 7 januari 2014

Sedan julhelgen har jag haft många fler besökare på bloggen.

Nu är det här en mycket liten oas och jag kan därför kanske räkna ut att ni som är nya här har hittat bloggadressen i min böcker. Har jag sagt att ni är varmt välkomna?
Här är vi lösa och lediga, och kan prata om det mesta.

Förr pratade jag till exempel mycket om otrohet och vad det gör med oss, men det var länge sedan nu.
Alltså blev jag lite förvånad när jag fick två mail på raken idag, som handlade om just otrohet.
I det ena fallet blev jag inbjuden att föreläsa om medberoende (men tackade nej eftersom jag har pratat klart om det) och i det andra var det en journalist som behövde lite hjälp med att hitta folk som ville prata.

Själv vill jag helst prata om mina nya böcker, de som är glada och som handlar om 50-plussare. Men det är jag ensam om.
I brist på att alla slänger sig över mig och vill fråga en massa, ska jag snart förbereda författarkryssningen jag är inbjuden till i mars.
Tack, tack, tack.
Äntligen!
En hel båt med människor som måste hoppa i Östersjön för att undgå mig.
Det är helt underbart.






5 kommentarer:

Erika sa...

Ser fram emot att få träffa Elsa, Isabella och Carina. Men måste ju passa på att fråga, hur lever livet med Sonjas väninnor? Tänker på dem ibland. Ha det gott!/Snart 50 :)

Åsa Hellberg sa...

Jo tack, senast de hörde av sig fick jag frågan om jag inte ska skriva ned fortsättningen:)
Jag sa nej. Inte än på ett tag i alla fall.

cyndi sa...

Ja men då passar jag på att fråga: Jag har inte läst din första bok, Casanovas kvinna. Jag hade liksom missat att det var din bok och hade hängt här ett tag i tron att du "bara" hade skrivit Sonja-böckerna när jag förstod att det var med den boken du började din författarkarriär. Jag förstår att du har pratat färdigt om det ämnet, men jag är nyfiken på hur du "bytte ämne" och kom på att du ville skriva om "störtsköna kvinnor och män som fyllt femtio". Övergången där liksom. Fast det kanske tog lång tid däremellan?

(Och jag är glad att du skriver just dessa böcker. Finns alldeles för få.)

Ethel sa...

Vilket härligt gäng du sa vara med. Skönt att du inte har sagt nej tack till en till Sonja bok :)

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; jag svarar på det i ett eget inlägg.

Ethel; ja, fint folk som tusan:)