måndag 6 januari 2014

Det är

två månader tills min nästa roman kommer ut (5 mars.)
Det är precis ett år sedan den blev antagen.
Nu håller jag tummarna för att Forum vill ha "Sara" också. Jag ser fram emot att få hugga tag i den eftersom den är helt obearbetad och inte faktiskt inte ens färdigskriven. Det saknas hela kapitel, men jag hoppas att min förläggare Teresa har kunnat läsa manuset ändå.
Jag har aldrig lämnat ifrån mig något så ofärdigt och har inte en aning om vad förlaget ska säga.

Men än har jag semester, tiddelipom, och lägenheten är faktiskt så klar att jag kan börja läsa och se på film som jag har längtat efter den här ledigheten.
Nu ska jag strax lägga mig i nymanglade lakan.
Hur skönt tror ni att det ska bli när jag vet att jag inte har några fler kartonger att packa upp i morgon?



5 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Spännande! Jag ser verkligen fram emot din nya bok. Vad skönt att du kommit i ordning, det är en sådan härlig känsla.

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är härligt. Just nu hatar jag flyttkartonger!

Ebba Range sa...

Ser fram mot den 5:e mars!

Nymanglade lakan - vad kan slå det!

Andra intryck sa...

Bara två månader kvar, härligt! Ser väldigt mycket fram emot att få läsa boken!

Ethel sa...

Ser fram emot att din bok kommer ut kollade faktiskt på cdon om man kan förbeställa den. Men nä de gick inte än.
Skönt att du är kommen till ro hoppas nu att sonen anammar dina nya regler :)