måndag 27 januari 2014

När han flyttar hemifrån

undrar jag om jag inte ska ha hans rum som gästrum, istället för ett sovrum till mig.
Jag är så van vid att sova i vardagsrummet att det skulle kännas väldigt konstigt att sova någon annanstans. Det enda utrymmet jag ser fram emot att få är faktiskt garderoberna.

Hur tanken kom upp?
Han och flickvännen funderar på att försöka skaffa någon form av eget boende till sommaren.
Och även om jag tror att det blir vansinnigt tomt, så tror jag att jag ser fram emot det.
Men jag är långt ifrån säker ...

9 kommentarer:

Sandra sa...

Nej nej, DU sover i sovrummet och GÄSTEN sover på soffan.

Kati sa...

Du kanske kan ha sovrummet till skrivhörna/kontor? :) så kan du tapetsera väggarna med bokomslag! ;)

Åsa Hellberg sa...

Nä, på riktigt tror jag att jag stannar i vardagsrummet. Dessutom flyttar de väl in och ut ett tag, de där små liven.

Åsa Hellberg sa...

Tapetsera låter fint, men skriver gör jag i soffan:)

Åsa Hellberg sa...

Men om jag tar upp coachingen igen, har jag det perfekta rummet!

Agneta sa...

Tur att jag har några år kvar tills mina flyttar ut … :)

Helena sa...

Fastän jag dragit in på fullservicen i det här huset så verkar inte mina ungdomar ha några planer på att flytta. Blir lite smått avundsjuk faktiskt...

Åsa Hellberg sa...

Jag jobbar som du, indrag på service, men tror att det beror på att flickvän också bor här. Och vi delar på en rätt liten lägenhet där JAG bestämmer:)

Åsa Hellberg sa...

Och dina är ungefär jämngamla så de drar väl samtidigt, då:)