söndag 26 januari 2014

Det är exakt en mil mellan Nisses hem och mitt.

Och här på söder skiner solen, alltså är nog vädret rätt fint i min förort också.
 Det står promenad på dagens agenda, men först måste jag ta tag i min Misses tass. En klo har fastnat i en trampdyna igen, och vi måste få hjälp med att ta ut den. Jag törs inte dra själv. Det är är andra gången det händer och trots att jag har klippt bort topparna på klorna när jag tycker att det har behövts så har det uppenbarligen inte varit tillräckligt.
Nu ska pyret behöva åka i sin hemska transportbur igen.
Jag tror att jag är en jättebra matte, men här har jag återigen gjort ett misstag när jag inte har haft bättre koll.

Tänker åka förbi djuraffären och fråga dem, tror att de hjälper till med kloklippning.
Håll en tumme för min Misse, det här blir ingen bra dag för honom.

3 kommentarer:

Sus sa...

Nope, solen skiner INTE här =(

Lycka till med kattens klo!

Anonym sa...

Stumpen då!
Tur att de är tåliga de små liven men man blir ju så ledsen själv när de inte mår som de ska.
Glädjeämnet i det här är att de blir så tacksamma när man hjälpt dem. :)
Lycka till!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sus, och tack Sanna!