onsdag 1 januari 2014

Min första semesterdag är inte slut än,

och hittills måste jag säga att den har varit bra. Jag har inte rört några kartonger alls idag, möjligtvis när jag har klivit över dem som står i vägen.
Vid ettiden promenerade jag till Farsta centrum. Tidigare gick jag dit på två minuter, numera bor jag längre ifrån och det tog exakt tjugo minuter dörr till dörr. Perfekt promenad för en soffsittare som jag.
Hem åkte jag buss. Det tog åtta minuter.

Jag är väldigt nöjd med mitt boende än så länge.
I morgon flyttar jag in officiellt, och då ska nycklar överlämnas och namnet komma på brevlådan i entrén och vid entrédörren. Jag antar att det finns något modernt porttelefonssystem, för koder finns det inte.
Annat som är modernt här är återvinningen. Ett helt rum med diverse containrar för allt från småel till kartonger. Och matkompost. Men den luckan fick jag inte upp när jag skulle göra mig av med gamla bullar, den var låst, så det är en av sakerna jag måste kolla i morgon.
Och så måste jag ställa mig i parkeringsplatskö. Det är svårt att hitta plats till Forden.

Nu ska jag kolla om det finns någon trevlig film att se ikväll.
I love semester!

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Härligt med semester! Jag önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

Åsa Hellberg sa...

Tack Anneli!