torsdag 4 november 2010

Jag har ju varit med i Expressen

ett par gånger den här veckan i deras "Dilemma"-serie, där jag har intervjuats av en journalist utifrån den problematik som har presenterats.

Svårt som tusan, dels för att det alltid kommer extremt många ord från mig, och sedan för henne när hon ska tratta ner det till det antal ord som hon har till sitt förfogande.
Precis som hon sa så skulle man behöva göra en större artikel av problematiken, både missbruket och medberoendet. Som det ser ut i veckans "Dilemma" blir en oerhört komplex fråga svår att ge svar på när man har tre meningar till sitt förfogande.
Ett misstolkat ord och hela innebörden kan bli fel.

Anyway, för en timma sedan ringde en kille som tydligen hade läst dilemmat och frågade om jag ville ha mer information om sexmissbruk, men jag tackade nej.
Inte för att jag kan allt, tvärtom, men jag kände mig helt enkelt inte bekväm med att prata om det med en okänd person som ringde från ett hemligt nummer.

Förövrigt hittade jag kvittot.
Förhoppningsvis får vi samma goda service på Mediamarkt den här gången också.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag förstår att du tackade nej till det erbjudandet. Kan ju ha varit vadsomhelst.

Fru Venus sa...

Klokt tänkt. Vem vet vem som var i andra ändan. Usch.

Pennelina sa...

Såg dig nog :-D

Smart! Man kan inte lämna ut sig till vad som helst på andras villkor.

Kram!

Anonym sa...

Hej Åsa och hej alla ni Åsas fans!

Jag förstår verkligen att och varför Åsa tackade nej, och jag förstår också er andras sympati. Men anledningen till att JAG valde att ringa från dolt nummer, är att jag var osäker om telefonnumret gick direkt till Åsa eller någon agent eller dylikt, eftersom jag själv ville diskutera med henne. Så jag hoppas inte Åsa tog alltför illa upp.

Hur som helst, jag är själv sexmissbrukare, och jag har nu idag börjat med min blogg, och jag skulle gärna vilja ha era åsikt om den:

Med vänliga hälsningar

Killen som ringde

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.15696841

Tro mig, jag vet hur illa det kan gå, och jag vet hur ont det gör.

Åsa Hellberg sa...

Jag tog inte illa upp. Varmt lycka till med bloggen.

/Åsa

Spader Madame sa...

Låter som att det var ett erbjudande man kunde tacka nej till!