tisdag 4 januari 2011

Aj då

som det kan gå.
Som med alla kampanjer är det bäst att dubbekolla allt, i alla fall om man är ansvarig...

Jag var inte ett dugg bättre.
Som de flesta av er vet har jag jobbat som produktchef för Blå Mocca och Maxwell House (Kraft Foods).
När vi vid ett tillfälle hade en kampanj som klistrades på varje paket, hamnade av någon anledning just de kaffepallarna längst bak på lagret och istället skickades paket utan kampanjinformation ut till butik.
När misstaget väl upptäcktes hade kampanjen gått ut och där stod vi med hur många ton kaffe som helst - med inaktuell information påklistrad.
Det blev dyrt... vi fick sälja den produktionen till ett betydligt lägre pris än vanligt tack vare att jag inte hade dubbelkollat allt med fabriken.

Jag hade väldigt snälla chefer då kan jag berätta.

2 kommentarer:

Cattis sa...

Tummen upp för snälla chefer. Angående Simonas bok, jag bara vill läsa den och jag längtar tills min skola är slut då jag kan ta tag i alla dessa böcker som jag själv kan välja att läsa. Simonas bok ligger nog etta på listan och kommer att vänta på mig direkt efter kyrkan den 10 juni. Din ahr jag ju redan läst, så där får jag snällt vänta på Åasas bok nummer 2... när kommer den??

ha en fin dag

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Åsas bok nr 2... suck.
Hög tid att ta tag känns det som:)

Tack detsamma till dig, Cattis.