måndag 24 januari 2011

Vi försov oss idag

och jag vet inte hur sonen gjorde för att ta in den halvtimman, men iväg till skolan kom han i alla fall. I tid.
Jag har ingen sådan panik idag eftersom mina klienter är på intåg lite senare och det skulle kunna ge mig tid att läsa Svenskan om jag hade velat det.
Den damp ner i lådan idag helt obeställd.
Jag vill inte ha en morgontidning.
Det är länge sedan jag sa upp min senaste prenumeration och vad detta är för hyss vet jag inte.
Utöver att det är ytterligare ett bidrag till pappersinsamlingen studsar den ner på golvet och väcker mig.

Inte i tid dock.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Ring och klaga. Skyll försovningen på Svenskan!

Chrissan sa...

Pjuh. Försovning är ingen bra start på dagen. Hoppas resten av dagen blir bättre.

Lysande ögonblick! sa...

Att vakna upp och inse att tiden är så mycket mer än vad den borde kan verkligen vara stressigt. Skönt att ni hann! :-)

Åsa Hellberg sa...

Agneta; ja, banne mig.

Chrissan; vi hann i alla fall.

Alexandra; japp. Med full fart gick det bra:)