torsdag 6 januari 2011

Nu

vräker snön ner över förorten och för mig som inte måste ta ut min bil är det bara härligt.
Å andra sidan är det kul att köra i nysnö.
Inte på gatorna i förorten dock.


När jag bodde i Sälen fanns det däremot bra halkytor. En tom parkering på försäsong var helt perfekt att slira runt på.
Jag hade en gammal ford.
Den gick väl sådär, men var finfin på snö.
Lena som jag jobbade med på Tandådalens intern-tv, och jag, hade en egen snöskoter eftersom vi var tvungna att snabbt kunna förflytta oss från ett skidområde till ett annat.
Ett vansinnigt roligt transportmedel.


Många år senare var jag på konferens på en skidort och dängde mina arbetskamrater rejält när vi hade en skotertävling.

Det är skönt att sätta viktigpettrarande chefer på plats emellanåt.


5 kommentarer:

Shamrock sa...

Skoter är kul. Härlig känsla att vinna "viktigpettrarande chefer"

Anonym sa...

Har aldrig kört skoter men borde nog prova för det verkar så himla kul :D
Kram // Gafflan i snön

Åsa Hellberg sa...

Pang på dem bara:)

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; det är vansinnigt kul.

Spader Madame sa...

Har också ett förflutet i Sälen, men visade redan då att utomhusgrejer inte var för Spader! Jobbade på Lindvallen i över två år utan att prova liften!