fredag 28 januari 2011

Det är match

och jag duttar inför morgondagen samtidigt som jag håller ett öga på tv´n.


Det känns som om jag skulle behöva sju händer för att jag ska få med allt och det var när jag funderade på det som sonen kom på att jag har en Dra-maten stående i källaren.
Den är ju helt perfekt till så mycket packning som behövs i morgon.

Jag köpte den när vi firade midsommar på Kolmården ett år.
Det var inte mitt förslag att vi skulle ta med sill, potatis, jordgubbar och alla annan midsommarmat, alltså blev det istället för att fixa den mitt jobb att se till att vi hade något att dra den i när vi promenerade genom parken.


Ett par år senare använde jag den vid ett tillfälle när jag skulle handla och jag blev skitförbannad när jag såg att någon helt fräckt hade snott den när jag bara var en hylla bort för att hämta något.
Med en högdragen min meddelade jag kvinnan att hon hade stulit min Dra-mat, vilket hon naturligtvis förnekade samtidigt som hon öppnade den och visade alla sina varor.


Jag gav mig först när jag hittade min lite längre bort där den stod precis där jag hade parkerat den.


4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Dra-maten är jättebra! Vi har en som vi använde ibland när vi går och handlar. Men Guuud så pinsamt att ta fel. Jag hade dött på fläcken! Hihi...

Anonym sa...

Hahaha, ibland blir det tokigt.

Åsa Hellberg sa...

Jag stod i princip på knä och bad om ursäkt:)

Martina sa...

Oj ! Jag använder också dra maten är den riktigt tung drar jag den framför istället för bakom,så spar du på axlarna :)