torsdag 20 januari 2011

Min glas står i perfekt ordning


i mitt köksskåp.
Högst upp till vänster kan ni beskåda de glas som gör att jag känner en gnutta sorg över att inte längre dricka alkohol.
Dessa köpte min mamma till mig under en resa till Tjeckien (tror jag det var) och hon transporterade dessa hela långa vägen till mig i Farsta.
Det gick bra att diska dem.
Det var först när de skulle lyftas en halvmeter och in i skåpet det gick åt helvete och ett av dem gled ur händerna och rätt ner i backen.
Jag har dock fem kvar.
Till ingen som helst nytta.
Å andra sidan kan det hända att jag börjar dricka champagne igen vid 60.
Man kan alltid ändra sig.

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Du kan dricka vatten i dem. Det smakar säkert kanon i så fina glas

Åsa Hellberg sa...

Aldrig i livet!

Kia sa...

Cider?

Liz Wennberg sa...

De uppe till höger, med grön fot, har jag också. Vi fick dem av Thomas syster och hennes man när vi förlovade oss.

Martina sa...

Ja jag kör cider eller annat kolsyrat i sådana glas då jag inte heller dricker alkohol ;)

Åsa Hellberg sa...

Kia; Aldrig i livet!

Liz; De är nog från 70-talet tror jag.

Martina; aldrig i livet!

Anonym sa...

Det finns alkoholfritt vin - och mycket gott sådant...vad tycks om att använda glasen till det?
Annars är det lite lyx att ha isvatten i dem till en god köttbit tex.
Sanna

Cattis sa...

Den tanken kan ju hålla oss uppe, vi som avstår från alkohol... den lockar mig i alla fall. Champagne när jag fyller 60 eller 70???

kramkram

Madlar sa...

Jag tycker att man ska använda vackra glas även om de inte kommer att innehålla alkohol. Brukar servera förrätter eller desserter i glas.