tisdag 25 januari 2011

Guldbaggegalan

Det är ju inga muntergökar de där skådespelarna och för mig personligen var det en rätt seg tillställning att titta på.
Det berodde dock inte på Petra Mede, hon var jättebra.

Jag tycker faktiskt inte att det är särskilt fränt att ha på sig jeans på en sådan gala, såsom Peter Dalle hade igår.
Är det en protest?
Vill man framstå som udda och "jag bryr mig ett skit om uifall jag vinner och tänker inte rätta in mig i nåt led för att andra vill att jag ska göra det"?
Eller är det klubben för inbördes beundran som träffas och som struntar i att tv sänder spektaklet?

Mede var i alla fall urtjusig i sina olika klänningar.
Hon var gala på riktigt.

5 kommentarer:

Madlar sa...

Nja, dessa personalfester är ingen höjdare. Varken i verkligheten eller som soffbetraktare.

Desirée sa...

Håller med dig ... inte fränt det minsta med jeans där.

Lysande ögonblick! sa...

Ja, vad är det med dem? Riktiga tråkmånsar. Men tycker som du, Petra Mede skötte sig himlans bra! :-)

Nemo sa...

"Galans coolaste snubbe var Peter Dalle. Den enda på hela galan som bar jeans, som gick upp på scen och såg ut att skita i vilket, men som sen, när han talade, visade prov både på ödmjukhet, humor och ren galenskap. Den mannen har gått och blivit ett original. När hände det? Någonstans mellan Yrrol och idag. Han har dessutom blivit lite rund och lite alternativ överlag till sättet. Dimmig blick och skönt släpig. Fortsätter han så här har han alla chanser att bli Sveriges svar på Philip Seymor Hoffman"

Orden är Alex Schulmans - och jag är beredd att hålla med. I alla fall det där med Seymor Hoffman.

Prisfördelningen var som vanligt ängsligt rättvis

Åsa Hellberg sa...

Madlar; haha.

Me My; nä, ofränt.

Alexandra; visst gjorde hon?

Nemo; jag såg också hans inlägg:)