tisdag 18 januari 2011

Handboll ikväll igen.

Hurra säger jag eftersom sonen gärna ser på match med mig.

Men det blir ingenting sett om jag inte får mat snart.
Jag borde ha ätit för länge sedan men det har helt enkelt inte funnit möjlighet att tänka på det tidigare och nu har jag absolut noll energi; förrådet är helt uttömt.
Händerna darrar, magen kurrar och jag skulle kunna somna på stört.

På tal om somna så sov jag med öppen balkongdörr i natt för första gången sedan vinterns intåg, och som jag sov.
Jag hann knappt lägga ned huvudet på kudden innan jag var totalt borta i åtta timmar.

Frisk luft måste vara världens bästa sömntablett.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Hu vad kallt

Åsa Hellberg sa...

Ja, men bra kallt.

Spader Madame sa...

Nej, nej... inte skönt med kallt, men gärna handboll i soffan. Det går inte så bra just nu bara!

Madlar sa...

Underbart, sover som en stock när vinden viner runt öronen. Tyvärr delar jag bädd med en fryskart som helst vill ha över 20 grader i sovrummet....urk. Det är nog det enda vi inte är ense om i äktenskapet.

Ninas skrivarlya sa...

Jag vill ha svalt i sovrummet, men inte kallt. Bäst sover jag med 17-18 grader, men inte kallare. :) Tur vi har vårt sovrum i källaren där det är svalt. Även på sommaren... ;)