måndag 10 januari 2011

De flesta jag pratar med är

trötta, sjuka och vintrigt låga.
Själv kan jag instämma i tröttheten och även om den inte sänker mig så gäspar jag så att att man kan se tonsillerna.
Jag tänker inte berömma mig själv för att inte bli sjuk, eftersom det brukar ge en omedelbar backlash.
I alla fall tvättar jag händerna precis lika noggrannt som alltid. Det, och att jag faktiskt inte umgås med särskilt många människor (buss, tunnelbana) gör nog att jag oftast klarar mig från de bakterier som cirkulerar.

Idag pratade jag med en person som var halvdeckad, troligtvis smittad av en vän med svininfluensa; en vän som till sist blev inlagd. Personen jag pratade med vaccinerade sig förra året och fick därmed inte lika häftiga symptom som sin kompis.
Jag kanske skulle ta en sådan där ändå eftersom jag missade det i fjol.

För övrigt har jag helt förträngt att efter sista januari är mitt körkort ogiltigt. Borde nog ta tag i det i morgon...
Spruta och fotografering.
Urmysigt.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Det är bristen på solljus som tar knäcken på oss. Vi behöver solljus för att må bra men jag tycker absolut att du ska ta sprutan...och fixa körkortsfoto.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

O ja vi behöver alla solen! Försöker gå ut så fort den visar sig=)
Uuu inte kul med sprutan...tog den förra vintern och blev sjuk efter den...men visst den hjälper nog.
Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Körkortsfoto är ett måste, sprutan ska jag fundera på lite till tror jag.