lördag 1 januari 2011

Ja, jösses

Min son är en snobb, i alla fall när det kommer till småsaker som tandkräm. Dyrt är bra.

Den senaste i raden heter Pepsodent white now och den ska omedelbart ge ett glänsande vitt leende.
Under tandborstningen är munnen full av blått skum, ser inte vidare fräscht ut med tanke på att det aldrig är snyggt med munnen full av tandkräm, och i blått ser det helt vansinnigt ut.
Anyway, efteråt är tungan blå vilket troligtvis betyder att det även ligger en svagt blåfärgad hinna även på tänderna.
Vips ser dessa lite vitare ut.
I alla fall i jämförelse med tungan.
Och med handfatet.

Smart Pepsodent, men det blir inga mer blåtoner hos oss.
I alla fall inte när jag sköter inköpen.


För övrigt var det härligt ute idag.
Sagt med en viss förvåning eftersom mitt motstånd var så kraftigt.
Där fick jag.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Själv kollar jag alltid att tandkrämen INTE innehåller triclosan. Men de flesta kanske har slutat med det nu

Anonym sa...

Vad det hittas på - allt för att vi ska tro att nåt annat är bättre än det förra, vilket det inte så ofta är.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tricoslan. Nu fick jag något att googla. Det lät farligt. Tack. Tror jag.

Sanna; nej...