måndag 31 januari 2011

För två månader sa vi

"nu är det snart jul".

Räknar vi framåt två månader är det sista mars och vi har då gått över till sommartid.
Stora delar av landet rapporterar då in vårtecken och om jag har fint väder hos mig i Farsta har jag börjat pynta min balkong.
Vinterjackorna är undanhängda, de tjocka skorna likaså.
I butikerna hänger blusar i milda pasteller, många av oss kommer att börja mumla om kilon hit och dit och den vintriga mattan är inlämnad på kemtvätt för att därefter förvisas till källaren.
Katten har förhoppningsvis skrikit klart, i fönstren hänger skira gardiner och fötterna som har struntats i hela vintern har fått både omvårdnad och lack på naglarna.

För mig startar nedräkningen i morgon.
Jag vill vara med när det händer.
Häng med, för nu går det fort.

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Men det är ganska bra att nu är nu också, eller hur?!
Man kan ta det smålugnt och ha det gott och något ljust att se fram emot.
Agneta kram

Anonym sa...

Fortare än man tror ...:)
kram
Sanna