söndag 2 januari 2011

Jag är inte ett dugg förvånad

över att Mamma Mia sändes igår eftersom Colin och jag följs åt den här julen.
Jag dansade för sonen som låtsades att inte uppskatta det ett dugg.

Idag tar julen och jag farväl.
Försiktig, försiktigt läggs kula på kula över glittret, som får bilda en mjuk bädd i julklappskartongen - anno 2007 -från Kraft Foods.
Granen viks ihop, morfars tomte åker ned i sin låda och tomtarna som huserat lite här och där viras in i papper och förvisas till källarförrådet tillsammans med den ljusbeströdda granslingan.

Golvet måste tvättas, hyllor ska dammas och när jag väl sätter mig ned i eftermiddag kommer
jag att vara nöjd.
Säkert lite tom också, men allra mest nöjd.

Nu kör vi.

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Granen får nog vara kvar nån vecka till. Men tomtarna åkte ner i källaren på nyårsafton. D¨å körde vi silverstjärnor på bordet och glittriga serpentiner istället.:)
God fortsättning! (om jag inte redan sagt det...;) )

Chrissan sa...

Granen får nog vara kvar nån vecka till. Men tomtarna åkte ner i källaren på nyårsafton. D¨å körde vi silverstjärnor på bordet och glittriga serpentiner istället.:)
God fortsättning! (om jag inte redan sagt det...;) )

Spader Madame sa...

Du kommer att känna dig sjukt nöjd!

Matilda sa...

Härligt att läsa om vardagliga trygga saker, nu när det precis uppdagats att min särbo som jag är förlovad med är sexmissbrukare, du kan nog förstå hur jag mår just nu med min ångest, därför är det så skönt att läsa din blogg, den lugnar,

Matilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa Hellberg sa...

Chrissan; tack det samma!

Spader; jag tror det också.

Matilda; varmt välkommen hit. Jag förstår att du har det oerhört tufft just nu. Hoppas att du har hittat till anhörigsidan på SLAA´s hemsida:www.slaa.se.
Där finns många i vår situation.
Du är inte ensam!

Du kan också maila mig på info@hellbergcoaching.se