söndag 23 januari 2011

Den här söndagen är hyfsat

strukturerad för att vara just en söndag.
ToDo-listan är lång och den ska betas av innan jag stänger de blå ikväll.
Det blir dock ingen som helst ordning om jag inte först ägnar mig åt allt mitt kaffe, bloggeri och nyheter. Början på dagen är viktig för mig, oavsett om den börjar nu eller klockan sex.

Idag är det en farbror som skrapar en trisslott på fyran.
Det syns inte minst på det alldeles vanliga naglarna.
Så fort en kvinna är med har hon gjort nya.
Det hade inte jag gjort.
Dels duger mina gamla, men jag tror också att jag hade varit så nöjd med att vinna att jag hade struntat i hur naglarna såg ut.

Farbrorn vann hundra tusen, hurra!

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas farbrorn blev glad. Ibland verkar en del mest besvikna och då blir jag lite tragisk för deras skull, jag hade hoppat av glädje om det så hade varit bara 100 kr.
Hoppas du vaknat till i lugn och ro nu.
Kram

Åsa Hellberg sa...

Ja, han blev glad:)
Nu är jag vaken.