söndag 30 januari 2011

Jag är oerhört glad

för att mina läsare verkar vara tänkande, känsliga och varma människor; att ni - även om ni inte alltid förstår mina val - väljer att kommentera mina inlägg med värme.
"Känn inte så","tänk inte så" eller "sluta älta det där nu" tror jag inte att jag någonsin har läst i mina kommentarsfält.

Nu har jag läst det hos någon annan och jag förstår så väl hur skribenten upplever påhoppen.
Kommentatörerna försvarar sig med att det är en öppen blogg och att de har rätt att uttrycka vad de känner.
Problemet är att de inte gör just det.
De uttrycker vad de tycker att någon annan ska känna.

Tack. Ni är bäst!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så välformulerat Åsa. Ofta, ofta behöver man granska sig själv.
Tänka till lite djupare.

Åsa sa...

Så välformulerat!

Agneta sa...

Det är så lätt att häva ur sig något och sen hävda att bloggen är öppen.

Anonym sa...

Det är inte alltid jag tänker på att det jag säger - även om jag vill uttrycka vad jag känner - mer talar om något för den andra hur saker är.
Jag försöker komma ihåg att säga/skriva att det här är mina tankar och känslor hur jag än uttrycker mig men jag glömmer det ofta. Det är dumt för det måste upprepas även om det är samma person som jag pratar med ofta.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Agneta; ja precis.

Sanna; huvudsaken är att man tänker på hur man säger saker och ting (i alla fall om man vill ha någon form av reslutat).