måndag 3 januari 2011

Helt plötsligt

dök solen upp vilket gör att jag tänker förflytta mig utomhus.
Jag tar varvet runt Farsta strand.
Min svanskota har fått nog av sittande och mina gråbleka kinder likaså.

Om ni bara är hemma en dag utan att ha något särskilt på agendan, sminkar ni er då?
Och om ni ska handla?
Jag tror aldrig att min hy har varit bättre än vad den är nu, bortsett från skrynklorna.
Det troliga är väl att det beror på osminket de senaste åren.
Jag hade dock behövt målas idag.
Jösses, vilken trist människa på utsidan.

Tur att det där inne finns något annat.

10 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Skönt med promenad, det blir det här med nu! Sminkar mig ALDRIG när jag är ledig och ska ut...gillar att låta hyn vara och tänker att jag ser ju ut som jag gör ändå, take it or leave it=) Håller med dig, det är INSIDAN som gäller;)

Kram du fina insida ( o snygga utsida med för den delen=))
Adela

Sus sa...

Inget smink här inte. Men åker jag till din förort och ska shoppa sminkar jag mig. Konstigt..

Anneli Stålberg sa...

Lite mascara har jag nog allt men annars inget. Jag ser så trött ut utan mascara.

Anonym sa...

Aldrig smink när jag är ledig, då får huden andas ;)

Shamrock sa...

Visst blev man förvånad när solen tittade fram. Vad är det där tänkte jag

Anonym sa...

Nej, här sminkas det väldigt sällan. Det känns bäst så!

Spader Madame sa...

Alltså. Smink och Spader är en ytterst sällsynt kombination... För hårt och för svårt. Till vardags. Färgar fransar och bryn på salongen och låter resten vara.

Anonym sa...

Sminkar mig väldigt lite oavsett - bara lite maskara för att ögonfransarna ska synas alls - så om jag är helledig och hänger hemma men ska handla lite så får det vara.
Sanna

Cattis sa...

Jag är en mycket tsit msk, sminkar mig nästan aldrig.... skönt, för då slipper jag tvätta bort kletet när jag är trött...

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Se där, hos er har sminkhandeln inte mycket att hämta hör jag.