lördag 22 januari 2011

För väldigt många år sedan

träffade jag en man som blev en god vän och han sa vid ett tillfälle till mig att jag "målade bilden av mig själv".
För mig var det den viktigaste kommentaren om mig själv som jag någonsin hade fått och jag visste när han sa det att han hade helt rätt.

Just idag har vi fått kontakt igen via FB.
Så roligt.
Han bor sedan länge med sin fru långt från Stockholm och vi har inte setts sedan mitt 40-års kalas.

Han skriver följande till mig i ett mail:

"Ja, vet att jag sa det. För mig var du på den tiden en sån påtaglig sökare. Sökare på många plan. Dina frågor till dig själv var många - svaren har vad jag kan förstå ramlat in eftersom. Det är väl det som är en av def. på självutveckling! Nu delar du med dig till andra. Häftigt tycker jag!"

Ibland är FB härligt.

5 kommentarer:

4U2 sa...

Fint att höra, enligt mig!

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst var det. Jag blev så glad när jag hittade honom igen:)

Nemo sa...

Sociala medier - at it's best!

Åsa sa...

Vissa människor gör intryck, och kan göra en glad till och med via fb.
Du målar din egen bild av dig.
Ja..
Klokt

KRAM!

Åsa Hellberg sa...

Nemo; ja vekligen.

Åsa; vad han menade var att jag inte vågade visa den riktiga människan, istället använde jag mig av masker (nogsamt ditmålade och uppdiktade). Så klok var/är han:)