lördag 15 januari 2011

När min unge var liten

strök jag alla hans kläder, till och men de små kalsongerna.
Nu var det inte ett utslag av pedanteri, jag tror mer att det handlade om att jag faktiskt hade tid och att alla kläder blev så fina när man strök dem.

Det som skiljer idag från igår är datorn och mitt ständiga uppkopplande mot omvärlden. Det är naturligtvis inget fel med det, men det kräver en hel del tid som jag tidigare kunde lägga på annat.

Idag åker dock det gamla strykjärnet fram
Sonen ska på disco och ha en skjorta på sig.
Det kommer att bli en lektion i hur man gör.
Han är oroväckande intresserad av sådant just nu.

Å andra sidan får han ändå inte flytta hemifrån förrän...
jag är redo.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Datorn tar mer tid än man tror

Agneta sa...

Hahaha! Flytta gör han väl inte än på ett tag...? Men tiden går fort.
Min mamma har också alltid strykt allt! Fattar inte hur hon orkade... eller ville. Fast, jo, det blir ju fint.
Jag köper dyra skjortor som inte behöver strykas alls. Och det är det värt!
/Latmasken.

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; ja, den gör det.

Agneta; enligt honom är det en tidsfråga...

livia sa...

Lustigt, jag har kännt som du, men i natt när min 20-åring kom hem med en kompis och kusinen och började laga middag kl.02.30, som om huset var obebott, då kände jag att jag var redo. :) /jeanette

Åsa Hellberg sa...

Jeanette; haha, det kanske är det som ska till:)