söndag 2 januari 2011

Jag hade en vän här i helgen

som garvade åt min gula pirra och min stege som förvaras på balkongen.
Utan dem hade varken den vackra granslingan som har dekorerat mitt vardagsrumsfönster kommit ned, eller alla kartonger kommit i ett enda svep till källaren.
I love them both so dearly.

Nu är det tomt, på hyllor, golv och inombords. Det är lite som att läsa en bra bok, man vill komma till slutet och veta hur det går men väl där är det lite sorgligt även om allt slutar som det ska.

Lättnaden kommer att infinna sig först när jag är klar och det återstår att städa.
Förhoppningsvis är jag klar 15.50 så att jag återigen kan se de sista två avsnitten av... ja, ni vet.
Jag är besatt, sa jag det?

5 kommentarer:

Agneta sa...

Jag ska också städa bort julen idag, sen ska jag skriva. Jag lovar! Och jag tackar för putten, behöver det.

Åsa Hellberg sa...

Haha.

Anonym sa...

Både pirra och stege är bra att ha.
Jag har det första men inte det andra - fast jag har stadiga stolar att stå på så än så länge har jag klarat mig bra med det.
Jag undrade just när de programmen skulle komma - så tack för det :)
Sanna

HOUSE of ADELA sa...

Är nog helt ok om man är "lagom besatt" ...;D

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Sanna; såg du nu då?:)

Adéla; det är inte jag!