onsdag 19 januari 2011

Rattar till stan idag.

Det är dags för ett besök hos min egen coach och därefter ska jag direkt till dysberoendekliniken och till en av mina två härliga grupper.

Som ni vet så tycker jag att medbereondet också har gett mig en hel del goda ting, det bästa är kanske en viss talang för att förstå människor, deras känslor och ageranden, vare sig jag skulle känna och göra på samma sätt själv eller inte.

Idag ska min coach få kliva över i mitt utsiktstorn och det gör hon alldeles utmärkt.
Jag behöver också den omvända rollen.
Att lära känna sig själv ger en ovärderlig kunskap, både som coach och medmänniska, och det är en källa som aldrig tar slut.
Tur, eftersom jag fortfarande tycker att jag har en hel del att ge mig själv.

Vad ger du dig?

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag ger mig själv egentid mitt i det röriga familjelivet med fyra barn :)

Agneta sa...

Jag försöker ge mig tid att träna och skriva. Just träningen ger så mycket tillbaka i form av bättre hälsa och gladare humör så det är inte bara för min skull utan även för familjen. De får en gladare mamma och fru på köpet!

Lysande ögonblick! sa...

Jag försöker ge mig själv lite andrum. Att fylla sitt liv med för mycket saker får mig att kvävas. Varför gör jag alltid så?! :-)

Blir bättre och bättre. Men kommer nog vara en ständigt pågående utmaning för mig. :-)

Ninas skrivarlya sa...

Just nu är jag extremt dålig på att ge mig själv något. Vill ha tid för mig själv att bra vara i nuet ett tag, men det kommer så småningom när allt kaos lagt sig. DÅ ska jag ta igen allt med råge. :)

Pernilla sa...

Träning. Och skrivtid. FAst för lite av båda. FAst jag ger mig själv massor av FB-tid och bloggtid. Det är så lätt att klämma in mellan matlagning, hämtning, nattning osv. Kräver så lite men ger väldigt mycket.

Anki sa...

Just nu är jag rätt bra på att ge mig själv skuldkänslor och magkatarr! Vilket är väldigt orättvist!
Annars brukar jag vara min egen bästa kompis väldigt ofta - och vi gillar varandras sällskap, tankar och humor!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; bra, det behövs nog.

Agneta; härligt, jag behöver ta efter det där med träning...

Alexandra; jag vet inte varför du gör så, gamla vanor kan sitta hårt:)

Nina; bra!

Pernilla; bara du har hittat DIN grej så är det väl jättebra.

Anki; gå genast tillbaka till bästavänläget:)