måndag 24 januari 2011

Den klient som skulle komma härnäst

fastnade utomlands så nu har jag en stund för mig själv innan jag tar emot ett par.
Vanligvis coachar jag bara individuellt, men om ett par förmår att inte kriga, inte har alltför mycket jobbigt i parryggsäcken, är helt ärliga och dessutom är överens om vilken väg de vill gå händer det att jag tar emot även dem.

När det gäller sexmissbruk och medberoende hänvisar jag dem alltid till Dysbereondekliniken, däremot kan jag ta emot dem för ett enda klargörande samtal och då handlar det primärt om att hjälpa den medberoende att berätta om hur hon mår, vilka konsekvenser alla lögner får för henne och om att hennes magkänsla till 99.9% alltid är rätt.
Det enda hon möjligtvis inte har rätt om är själva händelseförloppet; att något händer har hon däremot alltid rätt om
Det är lättare att ducka och slingra sig inför sin partner än inför mig som inte är personligen engagerad.

(Och som vanligt kan hon bytas ut mot han).

2 kommentarer:

livia sa...

ja varför kunde man inte litat på magkänslan från början, nu efter allt som hänt känns det som den ballat ur totalt, alltså magkänslan:) kram

Åsa Hellberg sa...

Det är bara svårt att veta VAD magkänslan säger, bara ATT den säger något...