fredag 14 januari 2011

Det är dags att prata om

balsam.
Inte för själen, det är ett helt annat inlägg.

Vi ska prata hårjox.
Jag har införskaffat ett nytt, en form av kräm som ska lämnas kvar i håret.
Allt som går fort fungerar mycket bra för min personlighet.
Mindre bra för mitt hår dock.
Jag tror att det är doseringen jag missar på.
Istället för mjukt och fluffigt blev det platt och krämigt.
Lite brylkrämsvarning.

Nåväl, det får sitta där det sitter men nästa gång återgår jag nog till sprayvarianten.
Den för barn med Bamse på.
Bäst i mångårigt hellbergstest.



Låt höra, använder du balsam och i så fall vilken form av?

5 kommentarer:

Mina dagar sa...

Men guuuud tack för tipset!! Bamse tänka att han alltid är så bra!!!!:)
Jag med mitt typiska nordiska hår får aldrig riktigt till det med dessa balsamsorter:( Har provat allt, UTOM Bamses! TACK!
Ha en mysig helg!
Kram

Unknown sa...

Jepp...just nu använder jag schamoo och balsam av märket TRESemmé.

Kaxig Qvinna sa...

Enligt frissan ska du endast ha balsam i yttersta topparna och inte hela håret. Blir det elektriskt under dagen; gnugga dina händer mot varandra och stryk över håret.. funkar :-)

Liz Wennberg sa...

Inte alls balsam, jag är nog flottig i håret.

Anonym sa...

Inget balsam för mig - sköljer med kallt vatten efter att allt schampo blivit utsköljt.
Sanna