lördag 15 januari 2011

Råstekt potatis

i mycket smör och olja, fläskfilé och sås gjord på vispgrädde.
Undrar hur många kalorier det blir på ett bräde?
Strunt samma. Det var beställningen och så blev det.

Jag slog mig just ner i min älskade soffa. På tv ska en kvinna föda sexlingar.
Hon ska äta runt 5000 kalorier per dag för att kunna ge tillräckligt med energi till sina bebisar i magen.
Synd att hon inte var här idag.

Sonen ska dansa bort överflödet.
Jag ska sova bort det men först vill jag se de där sex komma ut.

När jag var gravid tyckte man vid första läkarundersökningen att min livmoder var stor för antalet veckor jag hade varit gravid, men ultraljudet gav besked om att det bara fanns en parvel där.
För ett ögonblick önskade jag mig två och tänkte att det var ju smidigt.
Senare träffade jag en ensamstående kvinna med just tvillingar - varav den ena hade fötts med tänder.
Det var nog inte så smidigt med två ändå.

Inte som ensam mamma i alla fall.

6 kommentarer:

Pennelina sa...

Tänder på småttingar... mina bobar skriker vid tanken ;-) Ska på uppföljning av inflammationen i höstas om några veckor, så de klarar sig inte helt från misshandel...

Här äter vi hemlagad potatismos och biff med (sås, yngsteman till ära). Går inte av för hackor det heller!

Kramar från mig <3

Åsa sa...

Råstekt potatis och liggande TVtittande är en lördag värdig en drottning. Vet du vad... Just nu läser jag din bok :)

Pennelina sa...

Stämmer det!

Råstekt potatis påminner mig om när pappa pendlade till jobb i Katrineholm... då hade han en period då han råstekte potatis... det var gott, väldigt gott!

Ja, drottningar förtjänar att få det på en lördag :-D

Blev lite plötsligt det där med boken... har några andra som är mer genomtänkta som jag slipar på just nu :-D

Kramar från mig <3

Anki sa...

Men 2 på en gång med en väldans bra pappa var fantastiskt mysigt (nja...efter 4 månader blev det väl småtrevligt i allafall :-D )...och just idag blir de "små" tjejerna 21 år! Hoppsan!

Hoppas kvällen fortsatte lika fint!

Cattis sa...

jag önskade mig tvillingar under min andra graviditet... då blev flickornas pappa ARG... kan inte förstå det... ;)

Maten hade jag gärna smakat

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; ja, det var jobbigt för den mamman. Vaddå bok? Har jag missat något?

Åsa; ska bli spännande att höra vad du tycker... kanske:)

Brevvikssommar; det är förstås en annan femma om man är två.

Cattis; urgott och väldigt fett!