onsdag 26 januari 2011

Pigg som en lekande makrill

och innan eftermiddagen på Dysberoendekliniken har jag några ärenden att uträtta.
Det är oerhört begåvat att göra det nu så slipper jag det sent i eftermiddag när alla andra också ska hämta lappade jeans, byta in två trisslotter mot tre nya, köpa tuggummin och två flaskor näsdroppar.

Jag sa ju att du skulle bli en bra onsdag.
Men om "it´s all about the attitude" vet jag faktiskt inte.
Vissa dagar är skit och kanske är det därför andra framstår som bra?

En bra dag för mig är fri från oro och rullar på i maklig takt utan några större utsvävningar.
Som idag till exempel.
Lycklig struntar jag i, det är ett ord som inte har någon större betydelse för mig.
Olycklig är däremot förfärligt, men jag tror inte att lycklig är motsatsen; det är inte så för mig i alla fall.

Inga kommentarer: