lördag 1 januari 2011

Vi kom in på

dialekter i ett annat inlägg och jag hade tänkt att det här skulle handla om just det, men jag byter spår direkt.

Jag hade ju en plan på att plocka bort all jul idag, men nu vet jag inte riktigt hur jag ska ha det.
All den fina snön gör sig så bra med granar, stjärnor och ljusbollar.
Å andra sidan är jag trött på att att behöva vika undan, ducka eller hoppa för att komma fram i lägenheten.

Det är få gånger jag är svart eller vit, men med julsaker är det så.
Allt bort eller allt kvar?
Svåra frågor 110101.

En annan fråga är vad man ska hitta på 111111?
Det är en sådant minnesvärt datum att det vore synd att slösas bort som vilken fredag som helst.
Några förslag?

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag brukar plocka bort julen ganska snabbt, men behålla stjärnor och ljusstakar till 13-helgen

Anonym sa...

Är det en fredag så finns det ju chans - utan att tänka på morgondagen (för de flesta) - så nått speciellt borde man ju kunna hitta på.
Det tål att tänkas på - och vi har ju i alla fall lite tid på oss.
God fortsättning
Sanna

Åsa sa...

Personligen röstar jag för ett dekadent cocktailkalas med vackra vänner och fransklänningar och män i smoking under kristallkronor!

eva sa...

överraska oss med att gifta dig :)

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; det är en varint förstås.

Sanna; ja, vi har tid:)

Åsa; jamen så där ja.

Eva; överraska er? Tänk vad överraskad jag skulle bli då.